SIDD 

SIDD is een innovatief duurzaam online lifestyle ecosysteem/platform. SIDD maakt het makkelijk en leuk om duurzame producten aan te schaffen

SIDD is een innovatieve tech gedreven duurzame online lifestyle platform, waar storytelling, een webshop en op termijn een marktplaats op een toegankelijke manier gepresenteerd worden. Gedragsverandering teweegbrengen is lastig en SIDD gaat in de belevingswereld van consumenten zitten en biedt daar duurzame alternatieven aan. De combinatie van webshop, online magazine en uiteindelijk marktplaats is uniek. SIDD wil hiermee het grootste internationale duurzame lifestyle ecosysteem creeren en met andere stakeholders, kennis te delen, co-creaties en gezamenlijke evenementen te organiseren.

Wij werken intensief samen met het Australische bedrijf Good On You en met Eerlijk Winkelen.  Good on You doen onafhankelijke audits op modemerken en nemen daarbij alle relevante keurmerken zoals GOTZ, Fairware, en Fairtrade mee en Eerlijk Winkelen bestaat al ruim 10 jaar en heeft een landelijk dekkend netwerk van duurzame winkels.

Het uiteindelijk doel van SIDD is om het consumenten zo gemakkelijk en leuk mogelijk te maken om duurzame producten aan te schaffen, wat uiteindelijk zal leiden tot duurzame supply chains van producten. 

 

Profile picture for user saja_94019
Saja
Auteur
Ik ben Saja Chander en jarenlang werkzaam geweest in de bancaire sector. Vijf jaar geleden heb ik mijn baan opgezegd omdat ik impact wilde genereren. Sindsdien adviseer ik veel startups en corporates in het kader van duurzaamheid of het runnen van de business. Voor veel mensen is klimaatverandering en misstanden in de textielsector iets wat ze weten, maar te abstract om op te lossen. Het overgrote deel van de mensen wil, net als ik, graag duurzamer leven en een steentje bijdragen. Vanuit SIDD heb het probleem 'platgeslagen' tot microniveau; elke aankoop die je doet. Het platform dat wij opgezet hebben heet "SIDDlifestyle". Wij hopen het hiermee leuker en makkelijker voor consumenten te maken om duurzame producten aan te schaffen en ze te inspireren tot kleine gedragsveranderingen in hun dagelijkse patronen. Als steeds meer mensen kleine veranderingen in hun aankoopgedrag aanbrengen, heeft dit grote impact op de productieketen. Dit zal resulteren in duurzamere productieketens met oog voor milieu en mens. Consumenten hebben meer invloed dan ze denken.

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over dit bedrijf op hun website

Ga naar website