Searious Business 

Searious Business biedt bedrijven innovatieve oplossingen om plasticgebruik te verduurzamen en plastic in een gesloten kringloop te houden.

Voorkomen dat plastic in onze oceanen terecht komt 

Het primaire doel van Searious Business is om te voorkomen dat plastic in onze oceanen terecht komt. Searious Business onderscheidt zich door het gebruik van ontwrichtende innovatie op het snijvlak van technologie, duurzaamheid en maatschappelijke verandering.

Re-Think, Re-Design en Re-Brand

De advisering bestaat uit een totaaloplossing op het gebied van plasticgebruik, waaronder strategie, productie, distributie en branding: de zogenaamde Re-Think, Re-Design en Re-Brand strategie. Hierbij ligt de focus op drie sectoren die een grote potentiële impact hebben: (Food) Packaging, Furniture en Consumer Electronics. 

Circulaire projecten

Sinds het bestaan van Searious Business is een mooie cliëntenbasis opgebouwd, met opdrachtgevers als Gispen, Danone, Jumbo Supermarkten en Superunie. Een voorbeeld van een circulaire productie betreft de zitbank van gerecycled plastic die Searious Business heeft ontwikkeld in samenwerking met Gispen. Partnerships heeft Searious Business onder meer met koepels als IUCN en Dutch Design Foundation, kennisinstellingen als TU Delft, en brancheorganisaties als Plastic Recyclers Europe. 

Het Searious Business team

Het team van Searious Business bestaat uit een kernteam van 10 personen, met een flexibele schil daaromheen van ingehuurde expertise en langdurige samenwerkingsverbanden met andere bedrijven voor specifieke innovatieprojecten. Searious Business heeft de Sustainability Awards 2021, Dutch Design Awards 2019 en Plastic Recycling Europe Award 2018 gewonnen, evenals de National Energy Globe 2018. Daarnaast is Searious Business geselecteerd als 1 van de 12 Green Solutions Providers door de Europese Commissie, als onderdeel van EC's Scale-Up Circular Business project.

Missie van het bedrijf: "zero plastics into our ocean". Searious Business wil plastic afval voorkomen. Dat doen we door plastic in de economie te houden en uit het milieu. We hebben daarvoor een 'Theory of Change' opgezet (zie onze website) en rapporteren jaarlijkse onze impact: vermeden ton aan plastic afval en bereikte CO2-reductie samen met onze klanten. Jaarlijks zetten we in op een verdubbeling van onze impact en ons resultaat.

Profile picture for user astrid.cathalijne_89392
Willemijn
Auteur
CEO & Founder of Searious Business | Ocean Ambassador | Business Innovator | Leading by example | Circular Plastic Use

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over dit bedrijf op hun website

Ga naar website

Volg op social

Leden

Meer gerelateerde leden

Bekijk alle 268 leden