Pure Stories #stopmetplastic
Samen met dochter Cato (10) ga ik de strijd aan om ‘awareness’ te creëren voor jouw plastic footprint d.m.v. een belevingsvolle escape room.

Elke minuut verdwijnt er een vrachtwagenlading plastic in onze oceanen. De grote boosdoener: wegwerpplastic. In de escape room word je op creatieve wijze uitgedaagd plastic-waste tegen te gaan. Daarnaast worden jouw positieve daden in perspectief geplaatst en ontdek je jouw impact.
#LittleBigInfluencers
hoe krijgen we mensen in beweging om actieve plastic footprint-ambassadeurs te worden? Door als primaire doelgroep te kiezen voor kinderen in de bovenbouw van de basisschool (9 - 12 jaar), ook wel bekend als ‘Little Big Influencers’. Uit onderzoek blijkt namelijk dat deze kids een belangrijke rol spelen in het aankoopproces thuis. Het gebruik van plastic wegwerpvoorwerpen binnen het gezin komt ter discussie te staan. Bewustwording in en om het huis wordt vergroot, het hele gezin wordt ambassadeur van minder plastic nu en voor de rest van hun leven.
#GratisToegang
Een mobiele ‘awareness rond plastic’ escape room strijkt neer als eyecatcher in de wijk. Lokale bedrijven koppelen we als sponsor aan een klas. Klassen kunnen zodoende gratis de escape room beleven incl. een lespakket en een tastbare herinnering gemaakt van door de leerlingen zelf verzamelt en gerecycled wegwerpplastic. De klas mag gratis en het bedrijf mag zelf 'after dark', buiten schooluren, met zijn eigen team de escape room spelen.
#Co-creatie
De escape room wordt ontwikkeld en ontworpen vanuit co-creatie tussen didactisch experts, experience designers, creatieve bouwers, young professionals, (bekende) creatieven, kunstenaars en de jonge doelgroep zelf!
#Impact
Leerdoelen die zijn opgesteld worden op verschillende punten getoetst. In de bijzondere setting waarbij veel partijen samenwerken, ontstaat kruisbestuiving en worden nieuwe, duurzame ideeën opgepakt. De community is graadmeter van de impact.