Klup 

Hét social platform voor avontuurlijk 50-plus!

Ontstaan van Klup

Klup is opgericht door Michelle Wolters en Michiel van den Berg. Het idee van Klup is ontstaan toen de vader van Michelle er alleen voor kwam te staan en hij een aantal jaren geleden verhuisde van Brabant naar Amsterdam. Maar hoe vind je die Brabantse gezelligheid ook in Amsterdam en hoe bouw je een nieuw netwerk op? Na enig onderzoek kwamen wij erachter dat hier geen eigentijdse en vooral leuke ‘online’ manier voor was. Online ontmoeten en offline afspreken, dat is wat je met Klup doet!

De vernieuwende aanpak en sociale impact van Klup wordt geprezen, wat blijkt uit meerdere gewonnen prijzen en rewards.  

Connect, meet & have fun! Dat is ons motto.

Techniek als middel, geen oplossing

Klup is een snelgroeiend platform voor 50-plussers in Nederland. Het onmichannel platform bestaat inmiddels uit een app, website, social kanalen (Youtube, FB, Instagram) en het eigen Klup magazine.

Inmiddels zijn er meer dan 70.000 kluppers (gebruikers) en vinden er wekelijks meer dan 200 activiteiten plaats. De meer dan 125.00 connecties, die via de Klup app zijn ontstaan, geven aan dat techniek op als perfect verbindend middel kan werken voor sociaal contact.

Naast de sociale impact op het gebied van ontmoeting en activiteiten wordt de community ook ingezet op het gebied van kennisdeling en zingeving. Waarom zou je als 50-plusser niet mee kunnen denken met de nieuwste innovaties en bedrijfsconcepten? In samenwerking met partners organiseren we interactieve kennissessies waarbij de doelgroep meedenkt over nieuwe innovaties en hun ervaringen delen. In een ontspannen sfeer ontstaan gave ideeën.

Unique Selling Points Klup

  • Positieve & moderne benadering
  • Uniek in Nederland
  • Gebruiksvriendelijk
  • Veilig & betrouwbaar
  • Met en voor kluppers
  • Complementair team
  • Potentiële snelle groei
  • Nieuwe propositie voor vriendschap

https://www.youtube.com/watch?v=y-wX7_MVkqI&t=1s

Sociale impact

Investeren in preventieve middelen voor eenzaamheid loont (onderzoek Deloitte). Op een positieve en innovatieve manier bieden wij een technisch hulpmiddel voor sociale contacten door ons te richten op leuke activiteiten en gezelligheid. Het proberen op te lossen van het probleem ‘eenzaamheid’ is niet de manier om de doelgroep te enthousiasmeren voor je product en zo zal de massa niet bereikt worden. Wij geloven dat dit de manier is om op termijn echt impact te hebben. 

Wij vertellen graag over onze community en mocht je mogelijkheden zien voor een samenwerking dan horen we dat graag. 

Impact claim: middels ons platform (app) draagt Klup bij aan een socialer en actiever leven van 50+ gebruikers binnen een actieve Klup community.

Op een positieve en laagdrempelige manier weet Klup 50-plussers in Nederland met elkaar te verbinden en zo te stimuleren een sociaal en actief leven te leiden. 

Profile picture for user michiel_67439
Michiel
Auteur
Gedreven sociaal ondernemer met ruime ervaring in de snelgroeiende 50-plus doelgroep.
Sociale impact I Partnerships I Marketing I 50-plus

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over dit bedrijf op hun website

Ga naar website

Volg op social

Leden

Meer gerelateerde leden

Bekijk alle 272 leden