JONG 

Easy eerlijke en duurzame vegan kleding shoppen & recyclen. JONG is het eerste circulaire streetwearmerk in Nederland.

JONG is een inclusief circulair kledingmerk met een online community-platform en een innovatieve upcycle-tool. Wij maken het voor iedereen mogelijk om op een laagdrempelige manier eerlijke en duurzame streetwear te kopen, mooi te houden en te herontwerpen.

Tijdloos -  Wij bieden een nieuwe visie op streetwear: volg geen trends, maar kies voor tijdloze designs die lang mee gaan. Dit is de next move in streetwear.

Divers en inclusief -  JONG is er voor iedereen. Wij verwelkomen mensen van elke genderidentiteit of -expressie, leeftijd, etniciteit, nationaliteit, lengte, maat, mentale- en fysieke gezondheid en bekwaamheid, seksuele oriëntatie, religie, cultuur, subcultuur, financiële staat, opleiding en politiek perspectief. Wij geloven dat inclusiviteit cruciaal is voor succes en zijn toegewijd aan het continu versterken en verbeteren van ieders deelname.

We werken samen met geweldige diverse lokale creatives, ontwerpers, ateliers en fabrikanten om onze missie uit te voeren. Daarnaast werken we met diverse modellen om een representatief beeld te geven van de Nederlandse street culture. Onze gehele collectie is gendervrij (uniseks) en we streven er naar om ook maat-inclusief te worden.

Eerlijk, duurzaam en transparant -  We brengen maximaal drie collecties per jaar uit. Alle JONG-items worden in eigen land geproduceerd en de stoffen komen uit Portugal en Spanje. Om zo veel mogelijk het gebruik van nieuwe grondstoffen te voorkomen en afval te verminderen, maken we alleen gebruik van plantaardige, biologische en zo veel mogelijk gerecyclede grondstoffen als biologisch en gerecycled katoen, Tencel™ en hennep. We bedrukken onze designs met duurzame verf- en printtechnieken. Ook alle labels en verpakkingsmaterialen zijn duurzaam (plasticvrij) en recyclebaar. We geloven dat openheid en transparantie belangrijk is en geven daarom tot in detail inzicht in onze toeleveringsketen.

Online community -  Naast kleding initieert JONG een online community platform om Nederlandse consumenten voor te lichten, bewuster te maken en elkaar te laten helpen met hoe en waar ze de levensduur van hun kleding kunnen verlengen. De mindset waarop we kleding consumeren moet opnieuw worden ontworpen.

Upcycle-tool -  Bij JONG geloven we in een circulaire toekomst, waarom we onze producten regeneratief ontwerpen - elk JONG-item is geschikt voor hergebruik en recycling. We bieden een terugname-service aan onze klanten om onze materiaalkringloop te sluiten. Door middel van onze upcycle-tool (een platform voor upcyclen via ketensamenwerking) krijgen consumenten de keuzemogelijkheid om een afgedragen product samen met ons te herontwerpen tot een nieuw kledingstuk. Vervolgens worden de items opnieuw verkocht en blijven de materialen langer in gebruik.

Impact - JONG maakt het voor consumenten mogelijk om aan de eisen van het moderne leven te voldoen en tegelijkertijd een gelijke en duurzame wereld te creëren. Onze upcycle-tool (om de levensduur van materialen te verlengen) maakt impact op de markt, doordat er middels ketensamenwerking ook andere partijen in de mode-industrie worden mee bewogen in de stap naar de circulaire economie.

Upgrading streetwear 🟢 Easy naar een gelijke en duurzame wereld.

Profile picture for user jong.world
Danique
Auteur
JONG - het eerste circulaire streetwearmerk in NL - is in 2017 bedacht door Shurtney Rimon in Rotterdam. Eind 2019 ontstond er vanuit de gezamenlijke passie en ideeën van Shurtney en Danique Snel een vernieuwd concept. Shurtney is opgeleid in muziek, business en sales en Danique heeft een achtergrond in communicatie met een focus op inclusiviteit, duurzaamheid en de circulaire economie.

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over dit bedrijf op hun website

Ga naar website