Fairbee 

Fairbee is het online warenhuis voor een duurzame leefstijl

Fairbee  is een online warenhuis voor een duurzame leefstijl, waar een webshop, magazine en op termijn een marktplaats op een toegankelijke manier gepresenteerd worden. Gedragsverandering teweegbrengen is lastig en Fairbee gaat in de belevingswereld van consumenten zitten en biedt daar duurzame alternatieven aan. De combinatie van webshop, online magazine en uiteindelijk marktplaats is uniek. Fairbee wil hiermee het grootste internationale duurzame lifestyle ecosysteem creëren en met andere stakeholders, kennis te delen, co-creaties en gezamenlijke evenementen te organiseren.

Wij werken intensief samen met het Australische bedrijf Good On You en Izipack.  Good on You doen onafhankelijke audits op modemerken en nemen daarbij alle relevante keurmerken zoals GOTZ, Fairware, en Fairtrade mee. Izipack is een duurzaam logistieke provider.

Het uiteindelijk doel van Fairbee is om het consumenten zo gemakkelijk en leuk mogelijk te maken om duurzame producten aan te schaffen, wat uiteindelijk zal leiden tot duurzame supply chains van producten. 

 

Samen met onze partners willen wij de productieketens voor producten veranderen, door te zoeken naar merken die circulaire en minder milieu processen implementeren en goede arbeidsvoorwaarden voorop hebben staan.  

Profile picture for user saja_94019
Saja
Auteur
Ik ben Saja Chander en jarenlang werkzaam geweest in de bancaire sector. Zeven jaar geleden heb ik mijn baan opgezegd omdat ik impact wilde genereren. Voor veel mensen is klimaatverandering en misstanden in de textielsector iets wat ze weten, maar te abstract om op te lossen. Het overgrote deel van de mensen wil, net als ik, graag duurzamer leven en een steentje bijdragen. Met het team willen wij hier een oplossing voor aandragen. Iedereen kan beginnen en het begint met elke aankoop die je doet. Het platform dat wij opgezet hebben heet "Fairbee". Het is een warenhuis voor duurzame producten, the one stop shop. Wij hopen het hiermee leuker en gemakkelijker voor consumenten te maken om duurzame producten aan te schaffen en ze te inspireren tot kleine gedragsveranderingen in hun dagelijkse patronen. Als steeds meer mensen kleine veranderingen in hun aankoopgedrag aanbrengen, heeft dit grote impact op de productieketen. Dit zal resulteren in duurzamere productieketens met oog voor milieu en mens. Consumenten hebben meer invloed dan ze denken.

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over dit bedrijf op hun website

Ga naar website

Volg op social

Leden

Meer gerelateerde leden

Bekijk alle 304 leden