Consuming for Good 

Duurzaamheid hoeft niet saai te zijn!

Consuming for Good wil mensen bewust maken dat duurzaamheid meer is dan geitenwollen sokken. Door het creëren van een podium voor duurzame merken trachten wij mensen duurzaamheid te laten associëren met leuk, mooi en praktisch, zodat het ook meer geaccepteerd kan worden door het brede publiek. Iedereen weet dat het zo niet langer kan, maar hoe of wat blijft voor velen lastig. Daar zetten wij ons iedere dag voor in!

Ons initiatief is een sneeuwbal waar steeds meer merken zich bij aansluiten en elkaar completeren. De kracht van verbinding maar allemaal met hetzelfde doel: een wereld realiseren waarin consumptie niet ten koste gaat van onze planeet!

Op ons platform zijn uitsluitend merken te vinden die duurzaamheid verbinden met leuke en mooie producten die mensen sowieso graag zouden willen hebben. Niemand koopt namelijk een product omdat het duurzaam is, maar hoe bijzonder is het als mooie producten nu ook nog een een duurzaam karakter hebben.

Onze missie is het betere alternatief te worden ten opzichte van de bekende online spelers voor mensen die nadenken over onze toekomst of gewoon bedrijven willen ondersteunen die hun best doen voor volgende generaties.

Consuming for Good hanteert strikte eisen ten opzichte van merken die worden toegelaten. Gelukkig zijn er al verschillende merken die stappen ondernemen richting een bewustere maatschappij, waarin recycling en circulair denken de nieuwe standaard moeten worden.

Zo wordt er gekeken naar de arbeidsomstandigheden waaronder de producten vervaardigd worden, zoals het uitsluiten van kinderarbeid, de zorg voor gezonde arbeidsomstandigheden en uiteraard een eerlijk loon voor de arbeiders. Maar ook het materiaalgebruik en de consequenties van het gebruik van een product voor het milieu zijn belangrijke factoren waarnaar gekeken wordt. Een product kan zelfs aan het einde van de levensduur nog voor een behoorlijke milieubelasting zorgen.

Daarnaast werken wij voor de verzending van onze pakketten met partijen die ook de impact zo laag mogelijk houden en gebruiken wij voor de verzending ook geen milieubelastende materialen, want uiteindelijke moeten wijzelf ook het goede voorbeeld geven!

Daarnaast proberen wij mensen te overtuigen van de noodzaak van bewustere keuzes maken en andere ondernemers te stimuleren om ook een stap te zetten, zoals bijvoorbeeld met behulp van onze podcast serie "Helden van Morgen".

Profile picture for user p.schneider
Patrick
Auteur
Na jaren actief te zijn geweest in de wereld van huishoudelijke producten als CEO van Vacu Vin, ben ik de afgelopen periode mijzelf volledig gaan richten op duurzaamheid en dan in het bijzonder duurzame spullen. Vele bedrijven zijn best al aardig bezig met het verduurzamen van hun producten, maar duurzaamheid wordt nog te vaak geassocieerd met geitenwollensokken. Daar ga ik verandering in brengen!

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over dit bedrijf op hun website

Ga naar website

Volg op social

Leden

Meer gerelateerde leden

Bekijk alle 272 leden