Candour 

Candour, het kledingmerk van morgen wat het net even een tikkeltje anders doet.

Bij Candour geloven we dat circulariteit levens verbetert.

Als onderneming bieden we twee dingen: een circulair kledingmerk en digitale producten en diensten die circulaire businessmodellen enerzijds mogelijk maken en verrijken.

Wat ons kledingmerk doet is het introduceren van onze doelgroep met het begrip circulariteit. We doen dit niet alleen door het aanbieden van verantwoorde kledingstukken, maar vooral door het vertellen van het verhaal achter deze kleding. Zo betreft onze eerste print een visualisatie van de materiaalcompositie van het textiel wat gebruikt is in het t-shirt. Op deze manier proberen we een link te leggen tussen oorsprong en product design.

Onze producten zijn circulair omdat wij samen met onze partner Schijvens Corporate Fashion de return logistiek voor onze dienst nemen. Zo zijn we bezig met een programma wat het mogelijk maakt om onze producten bij je lokale Post-NL punt kosteloos in te leveren, nadat ze uitgedragen zijn. Hierna zullen de oude kledingstukken gerecycled worden in nieuw garen voor nieuwe producten.

 

 

Onze samenwerking stelt ons niet alleen in staat om producten in een gesloten cirkel aan te bieden, het brengt ook milieuvoordelen met zich mee. Zo zijn onze t-shirts bedrukt zijn met GOTS-gecertificeerde inkt. Het textiel wat we gebruiken voor onze t-shirts betreft een blend van 50% gerecycled katoen (20% pre-consumer, 30% post-consumer waste) en 50% gerecycled PET-plastic. Hiermee besparen we ten opzichte van een conventioneel katoenen t-shirt zo'n 95% waterverbruik, 30% energieverbruik en 30% aan CO2 uitstoot.

Schijvens is naast een leverancier van circulaire bedrijfskleding recentelijk ook beoordeeld als leader door de FairWear foundation. Dit betekent dat de sociale omstandigheden waarin onze producten geproduceerd worden, uitstekend voor elkaar zijn. Voorbeelden hiervan zijn het uitbetalen van een leefbaar loon en het garanderen van rechten van de werknemers.

We richten ons dus al met al op het maken van duurzame impact door enerzijds ons steentje bij te dragen aan de infrastructuur die nodig is om circulaire ketens te realiseren en door anderzijds de markt te laten zien dat circulariteit niet alleen een beter, maar ook een leuker alternatief biedt.

Profile picture for user huvenaars.haiko
Haiko
Auteur
Enthousiaste oprichter van Candour, gelooft in het verbeteren van levens door circulariteit, aan het roer van een piepjonge fashion-tech start-up.

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over dit bedrijf op hun website

Ga naar website