afbeelding van Miranda
Miranda Ondernemer

Zeg eens vaker hallo

‘Zeg eens vaker hallo!’ is een campagne die ik met een klein team en verschillende platforms en organisaties wil initiëren om eenzaamheid on

Kinderenen die eenzaam zijn. Zij verdienen onze aandacht!

Daar wil ik Nederland de aankomende jaren bewust van en enthousiast voor maken, samen met een klein uitvoerend team en in samenwerking met verschillende platforms en organisaties. Mijn inzet: een scholen- enmediacampagne gedurende de jaarlijkse Week tegen Eenzaamheid. Volgens het RIVM zullen er in 2040, 6 miljoen mensen in Nederlandeenzaam zijn. Er wordt als het over eenzaamheid gaat vrijwel alleen over ouderen gesproken en geschreven en dit terwijl wetenschappelijk onderzoek aantoont dat 20 % van de jongeren zich regelmatig eenzaam voelt!

Eenzaamheid bestrijden

Geen kind zou eenzaam moeten zijn! Daarom deze campagne. Deskundigen geven aan dat eenzaamheid nadelige gevolgen heeft voor kinderen. Denk aan slaapproblemen, gewichtsproblemen, probleemgedrag, slechte prestaties op school en een verhoogde kans op zelfmoord. Zij (de deskundigen) geven ook vier tips om eenzaamheid te bestrijden: verander denkfouten, verbeter sociale vaardigheden, neem obstakels weg die contact met anderen bemoeilijken en vergroot de mogelijkheden om sociale contacten te maken voor degenen die sociaal geïsoleerd zijn. De ‘Zeg eens vaker hallo’ campagne wil daar een aanzet toe geven!

Samen sterker

Ik ben in contact met verschillende prominente organisaties die zich bezighouden met eenzaamheid en enthousiast zijn over dit idee. Voor de campagne wil ik een boekje uitbrengen, een lesbrief ontwikkelen en een reclamespot lanceren om daarmee kinderen en volwassenen te bereiken. Daarnaast wil ik televisie-, bladen- en radiomakers benaderen en socialmedia inzetten om dit onderwerp op de kaart te zetten tijdens de jaarlijkse Week tegen Eenzaamheid. 

Een campagne kost geld

Kinderen zijn de (toekomstige) ambassadeurs van het Nederlandsegedachtegoed. Zij kunnen nu maar ook in de toekomst, een verandering teweegbrengen door alert gemaakt te worden op eenzaam. De campagne ‘Zeg eens vaker hallo’ draagt daar aan bij….maar kost ook geld. Er zijn verschillende fondsen en subsidies die eenzaamheid bestrijden. Het vraagt de juiste expertises en de benodigde financiële middelen om deze partijen te kunnen benaderen. Door deel te nemen aan het coaching traject dat voorafgaat aan de ASN Wereldprijs, hoop ik deuren te zien openen die het uitvoeren van dit idee mogelijk maakt.

afbeelding van Miranda
Miranda Ondernemer

Miranda Tollenaar, op dit moment werkzaam bij de marketing media bedrijf (het project staat overigens los van deze werkzaamheden) in Doesburg. Ik woon met veel plezier in Arnhem. In mijn vrije tijd: creator, connector en communicator. Draag graag iets positiefs bij aan de samenleving. Wereldreiziger en avonturier. Sociaal Pedagoog van huis uit met dus een liefde voor communicatie. Eenzaamheid spreekt mij in het bijzonder aan omdat ik zelf als jonge tiener gepest. Het thema blijft actueel en belangrijk om onder de aandacht te brengen.

Update

Deze ondernemer heeft nog geen update geplaatst.

Steun dit project

Geïnspireerd en wil je de ondernemer(s) verder helpen? Dat kan op verschillende manieren.

PROJECTEN

Meer projecten in Mens en samenleving

Alle 369 projecten