afbeelding van Jouri
Jouri Ondernemer

Unattached

Verpakkings-vrije boodschappen bezorgdienst

30sec pitch: We zouden allemaal het liefst milieu vriendelijk boodschappen doen, maar willen niet ons huidige gemak verminderen. Daarom zorgen wij voor bezorging van verpakkingsvrije boodschappen met meer gemak dan normale boodschappen! Deze service zal vorm krijgen zoals vroeger de melkboer: met een slimme hervulbare en herbruikbare verpakking worden boodschappen bezorgd en de verpakking later weer opgehaald. De voordelen: geen verspilling van milieu onvriendelijk afval, geen verspilling van materiaal, geen verspilling van geld aan de verpakking plus de verpakking krijgt een extra toepassing: het geeft inzicht in de houdbaarheid van je product, wat je nog in huis hebt en of het al bijna op is! En dat alles voor dezelfde prijs als je huidige boodschappen.

3min pitch: Alle boodschappen in onze wijde wereld zijn verpakt. Al dan niet van plastic, het zorgt niet alleen voor milieu-belastend afval, het verbruikt tevens enorme hoeveelheden recources. Onnodig! We kennen allemaal de -door de medie gehypte- verpakkingsvrije supermarkten die een paar jaar geleden op de Nederlandse markt verschenen. Het leek een briljante oplossing en sterk aternatief te zijn voor verpakkingen. Echter zijn nagenoeg al deze supermarkten inmiddels failliet. Waarom? Omdat de convenience veel te laag is. Het gros van de consumenten verkiest sowieso gemak boven milieu impact, maar zelfs voor de eco-warriers onder ons was het veel gevraagd om met je eigen glazen potten (hoe doe je dti zonder auto) naar zo'n specifieke supermarkt te gaan en dan ook nog eens niet alles kunnen kopen wat je zoekt en dus nog tevens toch nog naar een commerciele tweede supermarkt te moeten.

Tegelijkertijd zien we een zeer populaire trend van thuisbezorgde boodschappen: niet alleen AH thuisbezorgd maar vooral Picnic groeit als kool. Waarom combineren we deze convenience van thuisbezorgen niet met de enorme impact die we kunnen maken met verpakkingsvrije boodschappen?

Vroeger had je de melkboer: die voorzag je eigenlijk van verpakkingsvrije melk! Was je melk op? Je kreeg een nieuwe fles melk en de lege fles nam hij weer mee om later te hervullen. Dit principe willen wij op grote schaal implementeren om zo van alle verpakkingen af te komen! In eerste instantie zullen een aantal eigen producten (bijv. melk, vlees en pindakaas) in dezelfde soort hervulbare verpakking op de markt brengen, later kunnen de implementatie verder uitbreiden in samenwerking met FMVG's (bijv een partij als Unilever). De hervulbare verpakking ontwerpen wij zelf. Deze zal niet van glas zijn (veel te zwaar en lomp) maar van een materiaal als aluminium: een zeer duurzaam materiaal plus heel licht in gewicht plus vouwbaar waardoor de boodschappen bezorger er meerdere mee terug kan nemen. Consumenten bestellen dus hun boodschappen online, krijgen deze bezorgd en leveren hun oude verpakking weer in die we kunnen hergebruiken. Er zal statiegeld op de verpakking zitten om te waarborgen dat deze bewaard wordt door de consument.

Wij geloven dat we de voedsel industie kunnen disrupten! We gaan het ze eerst laten zien met onze eigen verpakking en producten, waardoor we de FMVG's wakker schudden en later met hen gaan samenwerken. En uiteindelijk zullen we niet alleen voedsel verpakkingsvrij kunnen nuttigen, maar tevens andere goederen zoals douchegel en schoonmaakmiddelen. Stel je voor: geen enkele onnozele verpakking meer, je betaalt en nuttigt enkel het product dat je verbruikt: de inhoud.

Daarnaast kunnen we met deze herbruikbare verpakking nog een ander wereldprobleem tackelen: foodwaste! Onze verpakking zal de eerste Smart-packaging zijn die door middel van chips meten hoe lang je boodschappen nog houdbaar zijn en je waarschuwt als ze bijna over datum zijn, waardoor je ze nog kunt gebruiken of kunt weggeven voor gebruik. Plus je hebt inzicht wat je nog in huis hebt: nooit meer onnodig dubbele knoflook en uien kopen!

Wij zijn een team bestaande uit ervaren ondernemers plus industrieel ontwerpers waardoor we alle benodigde kennis en kunde in-house hebben. Wil je meer weten of een steentje bijdragen? Bel of mail Jouri gerust!

afbeelding van Jouri
Jouri Ondernemer

Mijn naam is Jouri, 27 jaar oud, meervoudig ondernemer met de droom om naast commercieel businesses nu een impactvolle sociale business te creëren! Dat gaan we doen met Unattached.

Update

Deze ondernemer heeft nog geen update geplaatst.

Steun dit project

Geïnspireerd en wil je de ondernemer(s) verder helpen? Dat kan op verschillende manieren.

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over ons project op de website

Ga naar website
PROJECTEN

Meer projecten in Natuur en milieu

Alle 369 projecten