afbeelding van Marnix
Marnix Ondernemer

Pure Stories #stopmetplastic

Samen met dochter Cato (10) ga ik de strijd aan om ‘awareness’ te creëren voor jouw plastic footprint d.m.v. een belevingsvolle escape room.

Elke minuut verdwijnt er een vrachtwagenlading plastic in onze oceanen. De grote boosdoener: wegwerpplastic. In de escape room word je op creatieve wijze uitgedaagd plastic-waste tegen te gaan. Daarnaast worden jouw positieve daden in perspectief geplaatst en ontdek je jouw impact. 

#LittleBigInfluencers

hoe krijgen we mensen in beweging om actieve plastic footprint-ambassadeurs te worden? Door als primaire doelgroep te kiezen voor kinderen in de bovenbouw van de basisschool (9 - 12 jaar), ook wel bekend als ‘Little Big Influencers’. Uit onderzoek blijkt namelijk dat deze kids een belangrijke rol spelen in het aankoopproces thuis. Het gebruik van plastic wegwerpvoorwerpen binnen het gezin komt ter discussie te staan. Bewustwording in en om het huis wordt vergroot, het hele gezin wordt ambassadeur van minder plastic nu en voor de rest van hun leven.

#GratisToegang

Een mobiele ‘awareness rond plastic’ escape room strijkt neer als eyecatcher in de wijk. Lokale bedrijven koppelen we als sponsor aan een klas. Klassen kunnen zodoende gratis de escape room beleven incl. een lespakket en een tastbare herinnering gemaakt van door de leerlingen zelf verzamelt en gerecycled wegwerpplastic. De klas mag gratis en het bedrijf mag zelf 'after dark', buiten schooluren, met zijn eigen team de escape room spelen.

#Co-creatie

De escape room wordt ontwikkeld en ontworpen vanuit co-creatie tussen didactisch experts, experience designers, creatieve bouwers, young professionals, (bekende) creatieven, kunstenaars en de jonge doelgroep zelf! 

#Impact

Leerdoelen die zijn opgesteld worden op verschillende punten getoetst. In de bijzondere setting waarbij veel partijen samenwerken, ontstaat kruisbestuiving en worden nieuwe, duurzame ideeën opgepakt. De community is graadmeter van de impact.

afbeelding van Marnix
Marnix Ondernemer

Als interactie ontwerper in de publieke ruimte is mijn doel mensen onder te dompelen in een verhaal. Een onvergetelijk moment creëren, waardoor het publiek emotioneel betrokken raakt bij het onderwerp. Ik weet creatieve ideeën en concepten om te zetten naar kwalitatief hoogstaande experiences die uitblinken door innovatie en co-creatie.

Update

1. Yes! Cover story op de website van Supporter van Schoon http://bit.ly/supschoon 2. CATO: Ik heb echt zulk leuk nieuws: Ik heb maar liefst 100 fruit-ijsjes van NICE gewonnen en weggegeven bij de actie “Opgeruimd Princenhage”! Woehoe! #stopmetplastic https://youtu.be/J5egDeJtcm4

Steun dit project

Geïnspireerd en wil je de ondernemer(s) verder helpen? Dat kan op verschillende manieren.

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over ons project op de website

Ga naar website

Volg ons op social

PROJECTEN

Meer projecten in Natuur en milieu

Alle 359 projecten