afbeelding van Valerie
Valerie Ondernemer

Knakwortel

Of je wortel lust!

Of je wortel lust!

Wij geloven dat gezond eten lekker en leuk kan zijn. Groente heeft meestal een bijrol in ons eten. Wij brengen daar verandering in. Met de wortel in de hoofdrol maken we grote ecologische thema's behapbaar. 

Knakwortel combineert de herkenbare wortel met de geliefde smaak van street food. De klassieker uit New York maar dan van deze tijd. Sappig, grappig en kleurrijker dan wat dan ook.

Knakwortel is het begin van de imagoverandering van groenten en de start van een heuse broodjes revolutie.

Podcast Knakwortel en ASN Bank

Voor het radioprogramma Let's Talk Business ging Valerie Bos van Knakwortel in gesprek met Piet Sprengers, hoofd van de afdeling Duurzaamheidsbeleid en Onderzoek bij ASN Bank. Ze spraken over het klimaat en de impact die je daarop hebt als duurzame ondernemer. Hieronder kun je het fragment beluisteren.

Hoe Knakwortel de wereld gaat veroveren?

2017/2018: We begonnen met catering op evenementen en deelde daarbij 10.000 broodjes uit!

2018: In de zomer van 2018 wonnen we de Albert Heijn Product Pitch prijs met een prijs van 125.000 euro en schapruimte! Na 72 uur lagen we al in de eerste winkel. Inmiddels liggen we in meer dan 100 winkels van Albert Heijn door heel Nederland. 

2018/2019: We ontwikkelen het product verder. Want de grote vraag is nu; hoe zorgen we voor een echt duurzame verpakking? Daarom doen we mee met de ASN Wereldprijs. Met dat budget kunnen we een duurzame verpakking ontwikkelen. 

2019: We zijn druk bezig met de verkenning van het buitenland. Met The Dutch Carrotdog gaan we deze groenterevolutie verder uitbreiden. 

We werken samen met Nederlandse boeren, duurzame bedrijven en ondernemers om het broodje te blijven perfectioneren. Diverse foodtrucks en restaurants hebben ons inmiddels op de kaart staan. Heb je een leuk idee voor een topping? Laat het ons weten!

Je kunt ons volgen @knakwortel om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. 

 

afbeelding van Valerie
Valerie Ondernemer

Ik heb lang een ingewikkelde relatie met eten gehad. Gezond eten was voor mij altijd vies en grauw eten. Sind 2 jaar ben ik aan het ontdekken dat gezond eten ook lekker kan zijn. Met mijn product wil ik iedereen—jong tot oud, groente lovers en groente haters—definitief overtuigen van de heerlijke smaak en mogelijkheden van groentes. De afgelopen 3 jaar bouw ik aan een marketing en innovatie bureau waarbij ik diverse concepten ontwikkel voor overheid, bedrijfsleven en het onderwijs. Met de komst van de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade in 2022 in mijn stad Almere groeien we mee in de ontwikkelingen binnen o.a het thema Feeding The City. Een thema dat mij zowel op persoonlijk als professioneel vlak aanspreekt en motiveert om ecologische thema's (letterlijk) behapbaar te maken en gezond eten leuker dan ooit.

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over deze onderneming op de website

Ga naar website

Volg op social

PROJECTEN

MEER GERELATEERDE PROJECTEN

Alle 320 projecten