afbeelding van Bjorn
Bjorn Ondernemer

Goodr

Zet je tijd op internet om in schoon drinkwater, vaccinaties of bomen

Er zijn veel manieren om de wereld een mooiere plek te maken, of om iets aan problemen te doen. Goodr wil daar een rol in spelen, op een supereenvoudige manier: je internettijd omzetten in een goede daad! Overtuigd? Doe mee: https://www.wearegoodr.com

Onze wereld /// We geloven dat de wereld een plek kan zijn waarin geld, grondstoffen en macht eerlijk zijn verdeeld. Waarin iedereen bewust is van het belang van een gezonde natuur en daar naar leeft, en iedereen ook actief een bijdrage levert om dit te bereiken. Alleen op die manier blijft de wereld een plek waar mens en dier fijn kunnen leven.

Onze rol /// Onze rol is het helpen van wereldverbeteraars. Dit doen we niet door geld te vragen maar om de tijd die je besteedt aan internet. Wij zetten jouw surfgedrag om in bomen, water, plastic uit de oceaan en meer. Jouw surfgedrag is waardevol. Daarbij maken we de impact van jou als wereldverbeteraar inzichtelijk en concreet, zodat je weet waaraan en wat je bijdraagt. 

De wereld van morgen begint met de generatie van morgen, generatie Y (Millenials). Die zitten allemaal op internet. Sommige mensen vinden dat erg, maar je kan het ook zien als een manier om iets goeds te doen. That is where we come in. Door onze plug-in toe te voegen aan je browser internet je voor een betere wereld. Je ziet op alle websites die je bezoekt door ons geselecteerde advertenties, dus niet de normale advertenties. Inkomsten die jij hiermee genereert, gaan voor 90% naar het door jou gekozen doel, 10% gaat naar Goodr, zodat wij door kunnen gaan met wat we doen, want de online wereld staat nooit stil. Er verandert dus niks aan je leven, maar draag je wel bij aan een betere wereld. Bekijk zelf hoe eenvoudig het werkt: https://www.wearegoodr.com/#hoe-werkt-het

Doel: Met 10.000.000 mensen samen internet gebruiken voor concrete bijdrages voor de wereld van morgen!

Toekomst ///  De afgelopen 2,5 jaar hebben we vooral gebruikt om de techniek te ontwikkelen en schaalbaar te maken. Na deze testperiode zijn we nu klaar voor de grote lancering, dit najaar. Momenteel hebben we al een samenwerkingen met een aantal grote partners, zoals KWF Kankerbestrijding, Make-a-Wish, KIKA en Edukans. Maar dat mogen er nog véél meer worden.

Onze volgende stap is met de huidige doelen een grote lancering in Nederland houden. Samen met drie internationale doelen kiezen we iets concreets om bij te dragen voor een betere wereld, vertalen we onze website en bereiken we ook buiten Nederland mensen.

Facts (bron: https://mindwize.nl/wp-content/uploads/2017/04/trends-in-fondsenwerving-...

  • Donateurs willen weten hoe zij organisaties helpen. Ze willen op de hoogte gehouden worden van ontwikkelingen.
  • Hoe transparanter resultaten worden weergegeven, hoe hoger het vertrouwen van de donateur en bereidheid tot het doen van nieuwe donaties.
  • Nieuwe generaties zijn vluchtiger en daarom moeilijk te binden. Een dialoog aangaan maakt de doelgroep betrokken.
  • De grootste uitdaging voor goede doelen is een combinatie maken tussen fondsenwerving en sociaal ondernemerschap. 

Overtuigd? Doe alvast mee

afbeelding van Bjorn
Bjorn Ondernemer

Ik ben Bjorn Boes (29) uit Groningen. Ik ben al vanaf mijn 16e ondernemer, eerst met Urban Sports, daarna met BBFreestyle en nu dus met MADDfunding. Als freestyle voetballer en ondernemer heb ik zo'n 900 voetbalevents en concepten georganiseerd. In binnen- en buitenland, van bekende merken zoals Adidas en Sony tot het openen van Cruijff Courts. Ik heb het bedrijf uitgebouwd van 1 voetbal tot 7 freestyle voetballers, 4 boardingvelden, 14 opblaasbare voetbalattracties en het hele verhaal eromheen. Na mijn HBO studie, Commerciële Economie heb ik BBFreestyle drie jaar lang gecombineerd met de stichting van FC Groningen, FC Groningen in de Maatschappij. Daar ben ik de kracht van Sociaal Ondernemen beter gaan begrijpen, en de rol die jezelf en als bedrijf kunt hebben in het bereiken van een betere wereld. Met mijn bedrijf BBFreestyle was ik, naast de vele maatschappelijke verzoeken en wensvervullingen, maatschappelijk partner van stichting Kids United en de Klaas-Jan Huntelaar Foundation. 2,5 jaar geleden heb ik mijn focus verlegd naar MADDfunding, een maatschappelijk en fantastisch schaalbaar bedrijf dat een ongekende impact heeft voor de wereld van morgen.

Update

Deze ondernemer heeft nog geen update geplaatst.

Steun dit project

Geïnspireerd en wil je de ondernemer(s) verder helpen? Dat kan op verschillende manieren.

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over ons project op de website

Ga naar website

Volg ons op social

PROJECTEN

Meer projecten in Mens en samenleving

Alle 390 projecten