afbeelding van
Ondernemer

Festipi

De traditionele tipi in een nieuw, duurzaam jasje!

We hebben de traditionele tipi in een nieuw jasje gestoken zodat muziekfestivalgangers er gebruik van kunnen maken.

Het eeuwenoude concept staat nog steeds als een huis. Het is nog steeds de meest ideale manier van kamperen, maar heeft ook een paar nadelen die voor mensen de drempel vormen om met een tipi op pad te gaan. De nadelen zijn: de tipi is groot en moeilijk op te zetten.

Wij hebben de tipi als 1 pakket gemaakt, alles zit aan elkaar; haringen, binnentent en buitentent, en hij is in 3 minuten opzetbaar.

Hiermee hebben we een mooie, makkelijk opzetbare tipi gemaakt die gebruik maakt van zonne-energie, zodat het verbuik van energie op een festival schoon is. Daarnaast zal niemand het in zijn hoofd halen om deze tipi achter te laten op het festivalterrein, iets wat 1 op de 6 mensen nu wel doet met zijn of haar tent. Hierdoor kunnen wereldwijd tonnen met onafbreekbare troep worden voorkomen.

Tegenwoordig wil men 'glamping', oftewel glamoreus camperen. Men wenst gemak en comfort etc. Tentproducenten springen daar handig op in door hele goedkope makkelijke tentjes te produceren. Het gevolg is echter dat ze zo goedkoop zijn dat wegwerptentjes worden. Daarnaast zijn ze slecht geproduceerd en zie ik regelmatig dat met een beetje wind tenten kapot gaan.

Wij willen festivalgangers minder troep laten maken en minder fossiele energie laten verbruiken zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van gemak en comfort.

Muziekfestivals zijn explosief aan het groeien en daarmee ook de milieubelasting. Wereldwijd laat 1 op de 6 mensen zijn/haar tent achter op het festivalterrein. Dit brengt tonnen onafbreekbaar afval met zich mee. Daarnaast laadt men massaal hun smartphones op bij de oplaadpunten op het terrein, wat een enorme energieverslinder is, terwijl dit tegenwoordig prima met zonnecellen gaat.Wij hebben daarom een duurzame tipi gemaakt die in 3 minuten op te zetten is, door luchtcirculate biertjes kan koelen, met zonne-energie de smartphone oplaadt en gemaakt is uit alleen maar kwalitatief hoogwaardig materiaal.Hoe goedkoper dingen worden gemaakt hoe meer het word gezien als een wegwerpproduct. Dit willen wij omdraaien.

1) We zijn op zoek naar een ingang bij de verschillende festivals. We hebben gemerkt dat mailen naar het 'info' adres niet veel zoden aan de dijk zet. We willen graag in contact komen rechtstreeks met de organisator of iemand die daar dicht in de buurt zit en ons gewoon verder kan helpen. We kunnen sinds kort superscherp op ons doek printen dus als iemand Jan Smeets kent mag je hem vertellen dat we roze tipi's kunnen leveren met het Pinkpop logo erop :-)

2) We zijn op zoek naar een partner of partners die het project wil(len) financieren. We zijn in staat om serieus rendement te maken, dus we zijn een aantrekkelijke start-up. Wel willen we graag dat zij onze visie delen, iemand waar mee het klikt en waarmee we op 1 lijn zitten. Een echte partner dus! Graag treden we in contact met iemand waarvan jij denkt dat hij of zij Festipi zou kunnen zien zitten.

De prototipi's zijn voor 95% af. Ze zijn ook al getest op Lowlands (2013), Paaspop, Pinkpop, Zwarte Cross en Lowlands (2014). Daarna gaan we opzoek naar een financiering zodat we kunnen overgaan tot produceren.

afbeelding van
Ondernemer

Update

Deze ondernemer heeft nog geen update geplaatst.

Steun dit project

Geïnspireerd en wil je de ondernemer(s) verder helpen? Dat kan op verschillende manieren.

Volg ons op social

Reacties (1)

Meepraten? Login

afbeelding van Redactie Tijdgeest Magazine
Namens Tijdgeest Magazine bied ik jullie eenmalig een gratis regeladvertentie aan: maximaal 25 woorden, 3 vet. Ik kom op heel veel festivals en onderschrijf jullie visie geheel. Peter
PROJECTEN

Meer projecten in Natuur en milieu

Alle 390 projecten