afbeelding van Robert
Robert Ondernemer

Butterfly Housing

Bridging the gap between demand and supply in the affordable housing market in Africa. A comfortable house for everyone in society.

 

Onze missie

Een brug slaan tussen vraag en aanbod in de affordable housing markt in Afrika. Het duurzaam leveren van een groot aantal comfortabele woningen voor een betaalbare prijs. Wij hebben de ambitie om binnen 5 jaar een gevestigd en onderscheidend woningbouw bedrijf in Afrika te zijn waarbij kwantiteit en kwaliteit hand in hand gaan. Op deze manier willen wij bijdragen aan een menswaardige, succesvolle leefomgeving.

Het is in essentie een do-it-yourself huis dat in verschillende maten geleverd kan worden. Dankzij de modulaire opzet kan ruimte worden toegevoegd of weggehaald wanneer de woonwensen veranderen. Dankzij ingenieuze ontwerptechnieken, zoals de verhoogde vloer en de vorm van het dak, wordt het huis passief gekoeld en verwarmd. De constructieprincipes en ontwerptechnieken maken het huis aanpasbaar aan de omstandigheden ter plaatse.

Waar staan we

De fase van idee en experiment is voorbij. Afgelopen drie jaar hebben we besteed aan productontwikkeling, marktonderzoek, het business plan en het uitbouwen van ons netwerk. De eerste proefwoningen zijn gebouwd en we zijn samenwerkingen aangegaan in Zuid-Afrika, Nigeria en Kameroen. 

Noodzaak investering

De basis staat, nu is het moment aangebroken om gecontroleerd verder te groeien. Daarvoor vragen we een investering waarvoor het merendeel benodigd is voor het bouwen van proefwoningen op projectlocaties en financiering van werkkapitaal.

Marketing strategie

We hebben het bedrijf Super Local gevraagd ons te helpen met het vertalen van onze kernwaarden naar een identiteit en verhaal. We hebben voor Super Local gekozen omdat hun aanpak overeenkomt met die van ons; een internationaal product voor lokale projecten.

Onze marketing strategie heeft 3 niveaus:

Strategisch netwerken: het benaderen van klanten via strategische netwerken. Onze activiteiten voor DASUDA en onze aanwezigheid op conferenties en andere relevante bijeenkomsten stelt ons in staat om onze aanpak en product bij de juiste mensen te kunnen presenteren. Door middel van mond-tot-mond reclame zijn we al snel verbonden aan overheidsinstellingen en ondernemers die onze visie en zorg delen.

Media: De media is voor ons een middel om het algemene publiek te bereiken, zowel internationaal als lokaal. Regelmatige media aandacht voor het product ontwikkeld vraag bij de eindgebruiker. Lokale vraag voor ons product bij de eindgebruiker valideert onze aanpak en maakt het makkelijker voor opdrachtgevers om met ons samen te werken.

Betrekken van belanghebbende: Door het betrekken stakeholders uit de lokale gemeenschap bij het produceren van de woningen hopen we een hoger niveau van acceptatie en identiteit met het product te ontwikkelen. Als Butterfly Housing bij de consument bekend staat als kwalitatief hoogwaardig product is het makkelijker voor een ontwikkelaar om over de innovatiedrempel heen te stappen. 

http://butterflyhousing.com

afbeelding van Robert
Robert Ondernemer

Update

Winnaar van de PWC social impact lab Award 2016! Voor meer informatie: https://tinyurl.com/ld2y75u

Steun dit project

Geïnspireerd en wil je de ondernemer(s) verder helpen? Dat kan op verschillende manieren.

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over ons project op de website

Ga naar website

Volg ons op social

PROJECTEN

Meer projecten in Mens en samenleving

Alle 390 projecten