afbeelding van Margo
Margo Ondernemer

46 Dresses

A fancy charity that does so much more than renting out dresses.

46 Dresses is een stichting en heeft als missie iedere vrouw in Nederland te kleden naar wat ze waard is: als een koningin.

Dit doen we door een nieuwe jurk, nieuwe schoenen en verzorgingspakket cadeau te geven aan vrouwen die vallen onder de steeds groter wordende groep ‘nieuwe armen’. Deze vrouwen worden onder andere gevonden via scholen, verenigingen of aangedragen door anderen. Aan haar stellen we ook ons netwerk open, om haar nieuwe kansen te bieden. Het effect dat dit heeft op de eigenwaarde en toekomstige kansen is significant. In korte tijd heeft 46 Dresses duizenden vrouwen bereikt. 

46 Dresses wil alle vrouwen in Nederland bereiken om thema’s als armoede, duurzaamheid en empowerment aan te kaarten. Om het weggeven mogelijk te maken, verhuren we high-end jurken van merken als Diane von Furstenberg en Karen Millen. We willen namelijk niet alleen goed doen, maar ook goed zijn voor de wereld om ons heen en langer doen met (unieke) items als jurken.

De vrouw die bij ons een jurk huurt is betrokken, bewust en houdt van schoonheid. Zij is tussen de 25 en 40 jaar oud, heeft een groot netwerk, een druk leven en weet wat ze wil. Ook wil ze zich inzetten voor anderen en voelt zich een onderdeel van de 46-beweging. Ze kent 46 Dresses via (sociale) media of via anderen.

Elke keer als tien jurken zijn verhuurd, geven wij een nieuwe jurk weg. 

Om een zo hoog mogelijke kwaliteit neer zetten in alle facetten van het merk werkt 46 Dresses samen met professionals. We vinden dat vrouwen - ongeacht hun omstandigheden - recht hebben op kwaliteit. 

Wij zijn als stichting afhankelijk van fondsen, donaties en samenwerkingen. We worden in dit eerste jaar financieel gesupport door Kansfonds, Gemeente Utrecht en tientallen individuele donateuren. Om volgend jaar in te spelen op de grotere vraag en groei dingen we mee voor de ASN Bank wereldprijs.

46 Dresses wordt wekelijks opgemerkt door de media. Oa door NOS, RTL4, Harper's Bazaar, AD, NRC, Volkskrant. In het buitenland sprak Margo al op een Ted X event, en werd '46' opgemerkt door Vogue en vele anderen. Maar ook door jullie! > https://www.voordewereldvanmorgen.nl/duurzame-blogs/46-dresses-helpt-vro...

afbeelding van Margo
Margo Ondernemer

Calling out the gold in YOU is mijn grootste passie. Ik ben spreker, auteur, ondernemer, manager, communicatie-strategeeg maar bovenal moeder, dochter, vrouw van- en vriendin.

Update

Deze ondernemer heeft nog geen update geplaatst.

Steun dit project

Geïnspireerd en wil je de ondernemer(s) verder helpen? Dat kan op verschillende manieren.

Nieuwsgierig geworden?

Lees alles over ons project op de website

Ga naar website

Volg ons op social

PROJECTEN

Meer projecten in Mens en samenleving

Alle 390 projecten