afbeelding van Maartje
Maartje Auteur

Sjoerd & Jochem verzorgen je huid

Deze ondernemers brengen je natuurlijke huidverzorgingsproducten zonder bullsh*it.

Naïf introduceert verzorgingslijn voor vrouwen

Toen Sjoerd & Jochem in 2012 kinderen kregen, bleek dat niet alleen persoonlijk maar ook zakelijk een life-changing gebeurtenis te zijn. Ze ontdekten namelijk dat de meeste babyverzorgingsproducten vol zaten met ingredienten die je liever niet op je kersverse baby smeerde. Dat wilden ze beter doen.

In 2013 richtten de studievrienden Naïf op en lanceerden ze hun allereerste verzorgingsproducten voor kinderen. Het verhaal van twee vaders die babycrème maakten sloeg aan bij de media en de heerlijk ruikende producten waren een hit bij ouders. De Naïf producten liggen anno 2017 in grote winkelketens als Etos, Prénatal en de Bijenkorf en worden ook in ziekenhuizen en kinderdagverblijven gebruikt.

Little brands grow up...

Omdat ook veel ouders de Naïf babyproducten gebruikten, besloten Sjoerd & Jochem dat de tijd was aangebroken voor een nieuwe doelgroep: vrouwen. De heren ontwikkelden een lijn met negen verzorgingsproducten voor vrouwen waaronder een dagcrème en shampoo. En ook deze bevatten geen minerale oliën, chemische conservering of harde chemicaliën.

"Met Naïf brengen we huidverzorging zoals het bedoeld is. Waar je bij de ingrediënten niet hoeft te denken ‘Hè? Wat smeer ik eigenlijk op m’n huid?’. Nee hoor, gewoon dingen als avocado, tomaten, macadamia noten en lijnzaad. Niets meer, niets minder.", aldus Sjoerd & Jochem.

Sjoerd & Jochem van NaïfSjoerd & Jochem van Naïf

Verder testen met een pop-up shop

Naïf heeft nog geen eigen winkels maar heeft wel onlangs een pop-up geopend in de Amstelpassage op station Amsterdam Centraal. Daar kun je tot en met januari 2018 terecht om de producten te testen en natuurlijk te kopen. Wellicht een eerste stap naar eigen winkels?

Jochem: "We hebben geen plannen om winkels te openen, hiervoor hebben we nu nog een te beperkt assortiment. Maar we vinden het erg leuk om met deze pop-up directer in contact te komen met onze klanten!"

Bouwen aan een internationaal merk

De Naïf producten worden ook al over de grens verkocht in o.a. Groot-Brittanie, Korea en Singapore. Maar daar houdt het niet op. Zo vertelde Jochem aan de Financiele Telegraaf: "De vraag uit China naar onze producten is groot, en de verwachting is dat dit alleen maar gaat toenemen nu daar recent de eenkind-politiek is losgelaten."

De mannen hopen dat ze snel in de Chinese winkels liggen want ze verwachten dat het merk daar énorm zal aanslaan. Jochem: "Dan is the sky echt the limit en kunnen we onze droom waarmaken: Naïf uitbouwen tot internationaal merk.”

Babies & Babes van Naïf

afbeelding van Maartje
Maartje Auteur

Mijn hart gaat sneller kloppen van duurzame ondernemers, groene uitvinders en sociale doeners. Heb jij een goed idee of mooi initiatief? Meld je dan aan op Voor de Wereld van Morgen en deel het met ons!

INSPIRATIE

Meer blogs in Mens en samenleving

Alle 1.552 blogs