afbeelding van Maartje
Maartje Auteur

Sjoerd & Jochem verzorgen je huid

Deze ondernemers brengen je natuurlijke huidverzorgingsproducten zonder bullsh*it.

Naïf introduceert verzorgingslijn voor vrouwen

Toen Sjoerd & Jochem in 2012 kinderen kregen, bleek dat niet alleen persoonlijk maar ook zakelijk een life-changing gebeurtenis te zijn. Ze ontdekten namelijk dat de meeste babyverzorgingsproducten vol zaten met ingredienten die je liever niet op je kersverse baby smeerde. Dat wilden ze beter doen.

In 2013 richtten de studievrienden Naïf op en lanceerden ze hun allereerste verzorgingsproducten voor kinderen. Het verhaal van twee vaders die babycrème maakten sloeg aan bij de media en de heerlijk ruikende producten waren een hit bij ouders. De Naïf producten liggen inmiddels in grote winkelketens als Etos, Prénatal en de Bijenkorf en worden ook in ziekenhuizen en kinderdagverblijven gebruikt.

Little brands grow up...

Omdat ook veel ouders de Naïf babyproducten gebruikten, besloten Sjoerd & Jochem dat de tijd was aangebroken voor een nieuwe doelgroep: vrouwen. De heren ontwikkelden een lijn met negen verzorgingsproducten voor vrouwen waaronder een dagcrème en shampoo. En ook deze bevatten geen minerale oliën, chemische conservering of harde chemicaliën.

"Met Naïf brengen we huidverzorging zoals het bedoeld is. Waar je bij de ingrediënten niet hoeft te denken ‘Hè? Wat smeer ik eigenlijk op m’n huid?’. Nee hoor, gewoon dingen als avocado, tomaten, macadamia noten en lijnzaad. Niets meer, niets minder.", aldus Sjoerd & Jochem.

Sjoerd & Jochem van Naïf Sjoerd & Jochem van Naïf

Al vijf jaar een feestje

Naïf vierde in september 2019 haar 5e verjaardag. "In de markt van babyverzorging worden veel chemicaliën gebruikt. Gezien de huid van een baby een stuk dunner is dan die van volwassenen wil je daar geen rommel, zoals parabenen of aardolie, opsmeren. Op een volwassen huid overigens ook niet, maar we misten dus kwaliteit. Daarnaast ontbrak het naar ons gevoel ook aan een mooi product, iets wat je graag als kraamcadeau wilt krijgen. We brachten deze twee inzichten samen en zo werd Naïf geboren.", vertellen ze op hun site.  

"De afgelopen jaren zijn we enorm gegroeid. Op persoonlijk vlak, in het aantal tubes dat we verkopen, maar ook in de grootte van het team. We hebben zelfs een nieuw kantoor in Scheveningen! We fietsen iedere dag met veel energie naar ons nieuwe kantoor aan het strand, wetende dat er weer een nieuwe dag is aangebroken om met een fijn team aan het merk te bouwen. We hebben nooit het gevoel het alleen te moeten doen. Daarnaast hebben we aan gave projecten gewerkt, zo hebben we afgelopen jaar ‘s werelds allereerste circulaire beautyproduct gelanceerd in samenwerking met Waternet en Aquaminerals."

Bouwen aan een internationaal merk

De Naïf-producten worden ook al over de grens verkocht in o.a. Groot-Brittanie, Korea en Singapore. Maar daar houdt het niet op. Zo vertelde Jochem aan de Financiele Telegraaf: "De vraag uit China naar onze producten is groot, en de verwachting is dat dit alleen maar gaat toenemen nu daar recent de eenkind-politiek is losgelaten." De mannen hopen dat ze snel in de Chinese winkels liggen want ze verwachten dat het merk daar énorm zal aanslaan. Jochem: "Dan is the sky echt the limit en kunnen we onze droom waarmaken: Naïf uitbouwen tot internationaal merk.”

Babies & Babes van Naïf

Van 2 miljoen investering tot nieuwe producten

Mooi nieuws voor Naïf, in augustus 2019 werd bekend dat de start-up een investering van 2 miljoen heeft ontvangen van o.a. Stichting DOEN. Hiermee willen Sjoerd & Jochem nieuwe producten op de markt brengen, haar verpakkingen verder verduurzamen en de online verkoop uitbreiden. Daarnaast gaat het merk nieuwe producten lanceren, het team versterken en werken aan het zero waste doel voor 2021. "Dat betekent flinke stappen zetten op het gebied van duurzaamheid. Zo zijn onze verpakkingen nu gemaakt van suikerriet, maar kunnen we ook denken aan hervulbare verpakkingen en circulaire ingrediënten. Genoeg te doen!"

afbeelding van Maartje
Maartje Auteur

Mijn hart gaat sneller kloppen van duurzame ondernemers, groene uitvinders en sociale doeners. Heb jij een goed idee of mooi initiatief? Meld je dan aan op Voor de Wereld van Morgen en deel het met ons!

INSPIRATIE

MEER GERELATEERDE BLOGS

Alle 1.184 blogs