afbeelding van Maartje
Maartje Auteur

In 3 jaar van Wereldprijs finale naar Albert Heijn

De jonge ondernemers Melvin en Jasper bouwen hard aan hun duurzame onderneming Seepje. En met succes!

Seepje vloeibaar in nieuwe eco-fles
Seepje introduceert nieuwe eco-fles

In 2014 stonden ze in de finale van de ASN Bank Wereldprijs, inmiddels vind je ze in de Albert Heijn: de mannen van Seepje gaan als een speer! Onlangs lanceerden ze hun prachtige nieuwe eco-fles gemaakt van oude melkflessen en hun nieuwe allesreinigerproduct. Tijd dus om weer even bij te praten met deze jonge ondernemers.

Het jonge fairtrade wasmiddelmerk Seepje werd in 2013 opgericht door de toen nog studerende Melvin Loggies (25) en Jasper Gabriëlse (25). Onderbouwd met een goed idee, veel passie en slechts €4.600,- startkapitaal (met dank aan de studiefinanciering) ontwikkelden zij hun eerste volstrekt verantwoorde wasmiddel, waarmee ze ‘de wereld schoner én mooier willen wassen’.

Inmiddels heeft hun bedrijf een Nepalese aardbeving overleefd en zijn miljoenen natuurlijke wasjes met de schillen van de Nepalese Sapindus mukorossi vrucht gedraaid. Zo zorgden ze in 2016 voor 60 leefbare jaarinkomens in Nepal en verschaffen zij werk aan 15 mensen met een beperking bij een sociale werkplaats in Arnhem. "Wat volgt is een expansie naar Duitsland, alsmede de lancering van een tweetal Seepje allesreinigers. Kortom, Seepje en haar impact, groeien hard.", aldus Jasper.

In het schap bij Albert Heijn

In 2014 stond Seepje in de finale van de ASN Bank Wereldprijs waar ze helaas niet in de prijzen vielen. Maar Melvin en Jasper gingen niet bij de pakken neerzitten en lanceerden in het voorjaar van 2015 hun vloeibare wasmiddelen. Het grote voordeel van de Seepje producten is dat ze 100% natuurlijk zijn en gemaakt van hernieuwbare grondstoffen. Veel beter voor het milieu én je huid. En vanaf deze week kun je de Seepje wasmiddelen ook gewoon kopen in de Albert Heijn, waarmee het totaal aantal winkels dat Seepje verkoopt nu op 1.100 staat in Nederland én België. 

Het volgende doel is ook al in zicht, Seepje wil graag uitbreiden naar Duitsland en ook het assortiment zal gaan groeien. Jasper: "Uiteraard willen we ons assortiment uitbreiden, immers hoe meer mensen Seepjes gebruiken, hoe meer we samen kunnen betekenen voor mensen en het milieu. Of het nu het wassen van kleding, van je handen, of het poetsen van de deuren van je inloopkast betreft." De Seepje producten hebben ook een andere verpakking gekregen, gemaakt van gerecycelde Engelse melkflessen. In het design is rekening gehouden met het transport van de producten, dankzij de nieuwe vorm passen er meer flessen op een schap, in een doos of op een pallet waardoor deze energiezuiniger kunnen worden vervoerd.

Hard werken en eerlijk communiceren

Het gaat dus goed met Seepje maar daar werken de ondernemers dan ook hard aan, aldus Jasper "We zijn bijna obsessief bezig met onze producten, die moeten zo goed mogelijk zijn en dat levert resultaat op! Daarbij wordt Seepje door veel mensen gebruikt omdat het verhaal aanspreekt en het product er goed uit ziet, mensen worden er blij van. We zijn overal heel eerlijk en helder over en steken ook niet onder stoelen of banken waarop we onze keuzes baseren. Dit alles zorgt er denk ik voor dat mensen ons trouw blijven en Seepje ook blijven gebruiken."

Seepje is al enkele jaren onderdeel van de VDWVM-community en dat heeft ze geen windeieren gelegd. "ASN Bank en het team van Voor De Wereld Van Morgen hebben altijd voor ons klaar gestaan. Zo hebben ze ons actief geholpen bij de lancering van onze vloeibare wasmiddelen in 2015, het introductiefilmpje is destijds bijvoorbeeld gesponsord door ASN Bank! Bovendien zijn de mensen die Seepje hebben leren kennen door de ASN Bank Wereldprijs voor ons heel waardevol. De Seepjefans van het eerste uur zijn mensen die heel veel voor ons merk betekenen door ons verhaal enthousiast door te vertellen." aldus Jasper.

Je kunt op de hoogte blijven van de avonturen van Seepje via hun Facebook, Instagram of Twitter account.

afbeelding van Maartje
Maartje Auteur

Mijn hart gaat sneller kloppen van duurzame ondernemers, groene uitvinders en sociale doeners. Heb jij een goed idee of mooi initiatief? Meld je dan aan op Voor de Wereld van Morgen en deel het met ons!

Reacties (1)

Meepraten? Login

afbeelding van hannahvanseters_85835
Super initiatief! Ik hoop dat ze blijven kijken naar plasticvrije verpakkingen, want er is te veel plastic in de wereld.
INSPIRATIE

Meer blogs in Mens en samenleving

Alle 1.552 blogs