afbeelding van Asceline
Asceline Auteur

Feelgoodies: blij zijn en duurzaamheid #sst11

Caroline Dekker van Feelgoodies wil mensen inspireren meer uit hun hart te leven. En hoewel dit een groot thema is gelooft Caroline dat dit juist in kleine dingen zit. Dat kunnen producten zijn, boeken, een film, iets voor in bad. Maar het gaat ook over aandacht, interesse, verbinding door bijvoorbeeld een goed gesprek. Deze kleine dingen die je even een vonkje geven, een vonkje waar je blij van wordt, liggen aan de basis van duurzaamheid.

Voor Caroline is haar bedrijf ook zo begonnen. Enkele persoonlijke veranderingen dwongen haar na te gaan denken wat ze eigenlijk wilde van het leven, waar ze van waarde kon zijn. Uiteindelijk was de vraag "Waar wordt ik blij van?" het vonkje waar het idee voor een webwinkel begon. Een winkel waarin mensen dingen konden vinden waar ze gewoon even blij van werden. En wanneer je maar vaak genoeg merkt dat je van iets specifieks blij wordt, kan je misschien wel de volgende stap zetten.

Maar hoe moest ze dat dan voor elkaar krijgen, ze was toch immers geen ondernemer. Allemaal mensen gingen haar vertellen hoe ze het zou moeten doen, wat er allemaal voor nodig was. Haar hart had gezegd wat ze wilde, maar haar hoofd maakte het meteen ingewikkeld. Uiteindelijk was nog een persoonlijke crisis en een auto ongeluk nodig om dit idee echt in de wereld te zetten. Dat begon met het besef dat wanneer je echt iets wilt, je het gewoon maar moet gaan doen, ook al heb je geen idee of je alles wel goed kan en of je alle stappen kent die nodig zijn. De revalidatieperiode van drie jaar die na het ongeluk volgde gaven haar de tijd en het inzicht er daadwerkelijk mee door te gaan. En in deze periode kon ze ook heel goed merken waar ze wel en niet energie van kreeg. En van Feelgoodies kreeg ze energie.

En hoewel het bedrijf gaat over producten is dat eigenlijk niet wat ze verkoopt. Het gaat om de aandacht. Elke bestelling wordt met liefde en aandacht ingepakt, want Caroline weet zeker dat de ontvanger dit merkt. Ze werkt alleen nog maar met leveranciers die passen bij haar missie, die dezelfde aandacht aan hun producten geven.

Deze aandacht wil Caroline nu meer aan het bedrijfsleven geven. Vanuit dezelfde filosofie is ze samen met een compagnon gestart met Dag van Waarde, een dag die ze aanbied aan bedrijven om het personeel eens wat meer aandacht te geven, te inspireren en zo de Feelgood factor in het bedrijf te vergroten. Het gaat uiteindelijk allemaal om mensen en om te zorgen dat die mensen meer vanuit hun hart kunnen leven, meer kunnen doen waar ze blij van worden, of blijer te worden van wat ze doen.

Door Jasper van Impelen - Sustainable Summer Tour @derodecaravan#sst11

Wil je dat Jasper ook bij jou langskomt met @derodecaravan. Stuur hem een berichtje via Twitter en geef aan waarom jij een leuk, bijzonder of vernieuwend bedrijf of initiatief hebt waar iedereen meer over moet weten.

afbeelding van Asceline
Asceline Auteur
INSPIRATIE

Meer blogs in Mens en samenleving

Alle 1.552 blogs