afbeelding van Jessie
Jessie Auteur

Deze tools zijn onmisbaar voor ondernemers

Startupcoach en spreker David Beckett deelt zijn tien favoriete tools

Als ZZP’er ben je afhankelijk van het aantal uren dat in een week zit. Ook al kun je je werkweek behoorlijk uitstrekken (steek je hand op als je nooit in het weekend werkt – je bent uniek!) toch blijft tijd vaak een heikel punt. Want hoe doe je je administratie, deel je je kennis, zorg je voor klantcontact én organiseer je je timemanagament naast de projecten die je als zelfstandige uitvoert?

Start-up expert David Beckett deelt tien tools die je verder helpen. Zodat jij je meer kunt focussen op het verbeteren van de wereld en niet op het indienen van je uren. Duurzaam ondernemen wordt zo nét iets makkelijker. 

Pitchen op niveau

Je kent ‘startupgoeroe’ David Beckett waarschijnlijk (onbewust) van zijn Pitchcanvas. Zijn strategie om (in drie minuten) je idee te presenteren heeft wereldwijd honderden mensen minder zwetende handen op het podium bezorgd. David praat echter niet alleen over pitchen, maar deelt als startupcoach ook tips en tools om bedrijven te laten groeien. Hij hielp al meer dan 400 startups, haalde meer dan €100.000.000 aan investeringen binnen en trainde meer dan 300 professionals. Naar aanleiding van zijn presentatie op de Dag van de ZZP’er deelde David Beckett op zijn LinkedIn tien tips voor het opschalen van je bedrijf. Wij vinden dat je ze op zijn minst even moet bekijken, ook al is het in het weekend, maar zochten voor het gemak alvast de vijf meest nuttige tools voor je uit.

1. GoodBarber

Altijd al een app willen maken, maar geen tijd voor een online cursus of geld voor een appbouwer? David beveelt Goodbarber aan: een organisatie waarmee je voor €24 per maand een app maakt: inclusief domeinnaam en ongelimiteerde traffic.

2. TimeTrade

Afspraken inplannen kan lang duren en superinnefficiënt werken (iedereen kent wel de 70 mails met datavoorstellen en duizend mensen in CC). Natuurlijk kun je een datumprikker uitsturen of even bellen om de agenda’s naast elkaar te leggen, maar TimeTrade is nog efficiënter: jij geeft aan wanneer je beschikbaar bent en je klanten kunnen direct een bepaalde tijd selecteren en boeken. De afspraken worden direct met je Mac of Googlekalender gesynchroniseerd. Zo staat niet ineens die investeerder voor je deur terwijl jij nog in je pyjama loopt.

3. Teachable

Houd je iedere keer hetzelfde verhaal? Dat kan efficiënter. Met Teachable kun je online videolessen ontwikkelen en je eigen online ‘academy’ opzetten. Dus wil je een duurzaam breiacademie, plasticsoepprogramma of stap-voor-stap tinyhouselespakket opzetten? Check dan eventjes Teachabale: vanaf $39 per maand open jij je eigen school. Superhandig voor ondernemers in de kennisindustrie.

4. Go To Webinar

Toch liever een (eenmalig) webinar organiseren? Dan moet je volgens David bij GoToWebinar zijn. Ze zijn niet zo goedkoop (€89 per maand voor 100 deelnemers, inclusief rapportages, branding en opnames), maar wel gebruiksvriendelijk voor zowel jou als je webinarvolgers.

5. TimeEdition

Zo druk met werken dat je vergeet hoeveel uur je nu eigenlijk echt besteed hebt aan een project? Voorkom dat je dubbel zoveel uren werkt als die je kunt factureren. Volgens David is de TimeEdition app dé manier om bij te houden hoeveel uur je aan een project besteedt. Ook handig om te zien hoe lang je nu eigenlijk doelloos op social media rondzwerft… ;)

TimeEdition app

afbeelding van Jessie
Jessie Auteur

Jessie is zero waster (> 3 jaar afvalarm), blogger (www.hetzerowasteproject.nl) en ondernemer (www.anewzero.com). Ze is ervan overtuigd dat duurzaam leven ook heel leuk, makkelijk en stijlvol kan zijn en is vastbesloten om met haar duurzame (plasticvrije) lifestyle de wereld te redden.

INSPIRATIE

Meer blogs in Mens en samenleving

Alle 1.550 blogs