afbeelding van Redactie
Redactie Auteur

De modebattle is gestreden. And the winner is .....

De Modebattle is gestreden. En de winnaar is bekend.

De Modebattle is gestreden. En de winnaar is bekend. Het afgelopen weekend stonden Rem40 en de GoLDFABRIK met elkaar in de 'ring'. Zij gingen in heb begin gelijk op, maar uiteindelijk bleek de GoLDFABRIK toch sterker te zijn. Beide finalisten waren ontzettend blij met hun eerste en tweede plek. Wat gaan ze met het geld doen? Dat vertellen ze zelf.

Nadine van GoLDFABRIK: "Geweldig dat GoLDFABRIK gewonnen heeft. Van het bedrag wil ik een expositie organiseren met sieraden van eerlijke goud. Het fairtrade label voor goud bestaat nog geen jaar en als ontwerpersteam zijn we al zo ver gekomen! Echt super. Ik ben zeer verrast door de kracht van social networking. Dat we in korte tijd zoveel mensen bereid hebben gevonden om ons te steunen. Mijn dank aan hen is groot"!

Femke van Rem40: "we zijn heel blij dat we aan de deze battle mochten deelnemen. En dan een mooie tweede plaats. We hebben ontzettend veel positieve reacties ontvangen. Deze battle en de geldprijs helpen ons verder om onze droom te verwezenlijken en dat is het in productie bregen van deze duurzame kledinglijn. REM40 wordt gemaakt van tweedehandskleding, door mensen met een lange afstand van de arbeidsmarkt. En in eigen stad en land. De battle heeft ons gemotiveerd om alles op alles te zetten.

Het fairtrade label voor goud bestaat nog geen jaar en als ontwerpersteam zijn we al zo ver gekomen.

Geworven stemmen

Net als bij de Waterbattle wisten ook de finalisten in deze strijd in korte tijd veel stemmen te werven. Dat laat ook weer zien dat beide projecten een actieve fanbase hebben die hen van harte steunen bij hun duurzame idealen en plannen. GoLDFABRIK wist 416 stemmen te werven, Rem40 verzamelde er 284.

Social media

Ook bij deze finale speelden social media een belangrijke rol. Zowel GoLDFABRIK als Rem40 zetten Facebook en Twitter zichtbaar in voor het betrekken van de achterban bij de wedstrijd.- Facebook pagina van GoLDFABRIK- Ellie's Kledingkast op Twitter

En hoe nu verder?

Bij het winnen van de mode-battle hoort natuurlijk ook nog een crowd sourcing event, georganiseerd door Vonk. Dit zal in juni plaatsvinden. Iedereen die mee wil denken, is van harte welkom. We zullen ruim op tijd laten weten waar en wanneer dit event plaatsvindt, maar wil je meer weten? Mail dan naar battle@voordewereldvanmorgen.nl.Wij wensen beide finalisten heel veel succes met de expositie en de productie van de kledinglijn. En we blijven het natuurlijk heel intensief volgen.

Wat is de Battle?

Voor de Wereld van Morgen bepaalt elke twee maanden een thema. Iedereen met een project of bedrijf dat bij dit thema past, kan zich voor de Battle inschrijven. De redactie van Voor de Wereld van Morgen, ondersteund door experts uit het veld, kiest de twee projecten voor de Battle. Zij werven zoveel mogelijk stemmen, want elke stem is € 5 euro waard. Bij het bereiken van dat 3500 euro sluit de Battle. De projecteigenaar die het hoogste aantal geworven stemmen bereikt, wint. Beide projecteigenaren winnen het aantal stemmen * 5 euro aan sponsorgeld. De winnaar van de Battle wint daarnaast ook nog een crowdsourcing evenement.Lees alles over de Battle.

 

afbeelding van Redactie
Redactie Auteur

Het team van Voor de Wereld van Morgen blogt, twittert en belt er de hele dag op los. We interviewen inspirerende duurzame ondernemers. We spreken met deskundigen over actuele thema's. We organiseren netwerkborrels voor ondernemers in onze community en bieden inspiratie voor een duurzame lifestyle. Wie zijn wij? Milou (community manager), Maartje (communicatie-adviseur), Jessie (redactie en social-media). Wil je iets aan ons kwijt? Mail dan naar voordewereldvanmorgen@asnbank.nl.

INSPIRATIE

Meer blogs in Mens en samenleving

Alle 1.550 blogs