afbeelding van Ruth
Ruth Auteur

Crowdfunding VDWVM: de eindstand!

Crowdfunding VDWVM: we financieren vandaag de wereld van morgen.

VDWVM feliciteert de deelnemers van de crowdfunding, funders bedankt!

Na een intensieve campagneperiode sluiten we Crowdfunding VDWVM af. Welke geweldige, creatieve, spannende acties ondernamen de zes projecten om hun initiatief te funden? Zeker is wel, de zes projecten hebben alles gegeven. Ze gooiden hun goede ideeën in de strijd - en zie hier het resultaat.

Sprinklrs groene revolutie succesvol gefund

Sprinklr heeft een schitterende campagne gevoerd. Met slogans zoals: 'Grijze steden groen maken' en 'Wij staan aan de vooravond van een groene revolutie' maken zij een verschil. De campagne van Sprinklr werd opgepakt door het Parool, NRC next, Elle en Linda. Dankzij deze aandacht bereikten ze een enorm publiek. Dit groene enthousiaste team heeft 116 procent gefund en mag € 11.505 gebruiken om te investeren in hun bedrijf. Gefeliciteerd en veel succes met de groene revolutie, Sprinklr!

KantoorKaravaan maakt échte eindsprint

Stabiel en solide. Zo ging KantooKaravaan de crowdfunding periode door. De initiatiefnemers hebben een statement, dat werken in de natuur een fantastische manier is om tot inspiratie te komen. Buitenleven pakte het op en publiceerde er een uitgebreid artikel over. Tot op de allerlaatste dag was het spannend of deze natuurliefhebbers genoeg bedrijven wisten te bereiken. Op social media wuifden bomen, werd koffie gezet in caravans en flakkert een houtvuurtje naast iemand met zijn laptop open. En pfieuw... Het is gelukt! De eindstand is maar liefst 104 procent funding en € 15.535 om te investeren in KantoorKaravaan. Gefeliciteerd! De investeerders die gefund hebben, gaan een heerlijke werkdag in de natuur tegemoet een Nederlands natuurgebied tegemoet gaan. 

VoorleesExpress verovert heel Nederland

Wat een ongelooflijke achterban heeft de VoorleesExpress. Ze mag terugkijken op een prachtige crowdfunding periode. De VoorleesExpress heeft 172 procent gefund, dat is een bedrag van € 42.756. De VoorleesExpress zette werkelijk alle nieuws- en social mediakanalen in, om zoveel mogelijk mensen te bereiken met hun stelling: 'Geen kind zonder voorlezen.' Ook vierde de VoorleesExpress deze periode dat zij al 10 jaar bestaat. Op naar de volgende 10 jaar! Met contacten in heel Nederland, wist de VoorleesExpress een prachtige campagne neer te zetten met een immens groot bereik. Opvallend mooi was het paginavullende artikel over de VoorleesExpress dat op 21 mei in Trouw verscheen. Talloze wijkkranten, bibliotheken en vrijwilligers maakten het mogelijk dat deze campagne succesvol werd. Ben je benieuwd naar het verhaal van de VoorleesExpress? Zij vertellen op 8 juni bij ASN Live Amersfoort over het project, hun campagne en hun dromen. Kom je ook?

Sweet Heroes heeft merkwaarde vergroot

Sweet Heroes heeft grote stappen voorwaarts gemaakt als het gaat om de naamsbekendheid. Helaas heeft dit niet geleid tot 100 procent funding voor de Sweet Heroes in XL formaat, de eindstand is 47 procent, maar Sweet Heroes blijft met haar ‘classic’ collectie gewoon op de markt. Je zult Sweet Heroes dus de komende jaren steeds vaker tegenkomen. Els Veltkamp, bedenker en ontwerper van Sweet Heroes, licht toe: “De campagne van de ASN Bank heeft ervoor gezorgd dat wij twee van onze waarden: duurzaamheid en fairtrade, onder een groot publiek bekend wisten te maken. Dat is heel waardevol voor ons. De groep die zich aan ons bindt en gewoonweg ‘fan’ is, groeit met de dag, maar ons product heeft wat meer tijd nodig. Het is immers geen impulsproduct. De ASN Bank staat achter ons en dat houdt niet op na deze campagne. Wij blijven achter onze missie staan en gaan naar beurzen, naar markten, zijn volop aanwezig op social media, en we gaan ervoor dat het vanzelfsprekend wordt dat knuffels duurzaam geproduceerd worden, superleuk kunnen zijn en Nepal als productieland een heel mooi alternatief is. We hebben nog heel veel mooie, innovatieve productideeën op de tekentafel liggen om dat te laten zien. Om onze kinderen en hun (groot-)ouders deze boodschappen mee te geven. Voor de wereld van morgen.”

Een tomaatrood feestje voor Chet Het Samen

De groenterevolutie van Chef Het Samen is succesvol gefund. Met 103 procent funding ter waarde van € 10.259 kan Chef Het Samen terugkijken op een succesvolle campagne. Eén van de hoogtepuntepunten was de ludieke actie in Amsterdam, waarbij de initiatiefnemers in een prachtige tomaatrode bestelbus door Amsterdam toerden - en gratis tomaatjes uitdeelden aan kinderen. Met een blij gevoel kunnen we meedelen dat Chef Het Samen door de crowdfunding een prachtig nieuw groentekookboek op de markt kan brengen, voor & door kinderen.

Flitsende campagne van KarTent haalt 200 %

KarTent ging als een speer. Het initiatief kon rekenen op veel sympathie en steun van hele diverse partijen. Onder andere het tijdschrift Quest en radio 3FM besteedden aandacht aan de kartonrevolucion. Op social media kon KarTent rekenen op een immense hoeveelheid likes, retweets en steun. Van 100% funding van het doelbedrag gingen ze in een keer door naar 200%: het streefbedrag, ter waarde van maar liefst € 50.000. KarTent mag terugkijken op een ontzettend geslaagde, flitsende crowdfunding campagne. Tot ziens op een festival, deze zomer? Of misschien ben je zo benieuwd naar het verhaal van KarTent, dat je niet langer kunt wachten? Dan hebben we goed nieuws. KarTent praat net als de VoorleesExpress, op ASN Live Amersfoort! Viva la kartonrevolucion!

Inzet ASN Bank en VDWVM

Het team van VDWVM is trots op het resultaat. Het is geweldig wat de deelnemers hebben bereikt.  

 

afbeelding van Ruth
Ruth Auteur

25 jaar, taalliefhebber, Nijmegen & Den Haag. Communicatie en duurzaamheid. Geluk zit in kleine dingen: rommelen in huis, oude spullen een nieuw leven geven, iets goed doen voor de wereld. Heb jij een goed idee voor een betere wereld? Maak een project aan op VDWVM. Niet geschoten is altijd mis!

INSPIRATIE

Meer blogs in Natuur en milieu

Alle 1.552 blogs