Innovatieve douchekop verbruikt 70% minder water 

07-07-2016

Wanneer er droogte heerst moet men zuiniger omgaan met water en waterverspilling tegengaan. Omdat er in Californië voor de vijfde keer op rij droogte heerst, heeft een start up een innovatie gedaan om minder water te verspillen in de badkamer.

Jaar na jaar droogte heeft impact

De Amerikaanse staat Californië heeft te maken met een historische droogte. Om dit tegen te gaan is besloten om 25% minder water te gebruiken. Je kunt zelfs een straf riskeren als je je auto wast zonder waterbesparende slang en je planten water geeft na een regenbui. Er wordt kritisch gekeken naar al het watergebruik en dus ook in de badkamer!

Hoe werkt de nieuwe douchekop?

Om te zorgen dat er minder water gebruikt wordt met het douchen is een nieuwe douchekop bedacht: de Nebia douchekop. Deze douchekop maakt gebruik van technologie die normaal alleen binnen de ruimtevaart of medische wereld wordt gebruikt. Door water op te delen in enorm kleine waterdruppels kan een groter wateroppervlak worden gecreëerd waarin gedoucht kan worden. Het werkt eigenlijk als een soort dichte nevel. Op deze manier wordt er minder water gebruikt en daarmee minder water verspilt. Daarnaast gaat bij een normale douchekop veel van de warmte verloren. Met de Nebia douchekop is dat ook een stuk beter voor elkaar waardoor je ook nog eens bespaard in je portemonnee. De verschillen tussen een normale douchekop en de Nebia zijn enorm.

Nebia maakt goeie start

Met een crowdfunding campagne heeft Nebia al ruim 2,75 miljoen dollar opgehaald, met nog een aantal dagen te gaan. Belangrijke personen in de innovatie industrie zoals Tim Cook en Eric Schmidt hebben ook hun steun uitgesproken, om samen waterverspilling tegen te gaan. De douchekop is speciaal ontwikkeld voor de Amerikaanse markt, maar wellicht zien we over een paar jaar de Nebia douchekop ook in Nederland en andere landen.

Profile picture for user redactie
Redactie
Auteur
Het team van Voor de Wereld van Morgen inspireert je om steeds duurzamer te worden. Dat doen we met onze artikelen en door startende duurzame ondernemingen te helpen groeien.