6 redenen om je in te schrijven voor de ASN Bank Wereldprijs

Winnaars ASN Bank Wereldprijs 2017 | Foto: Wim Hollemans
De ASN Bank Wereldprijs is los. Tot en met 19 september kun je jouw project aanmelden. Twijfel je nog om je aan te melden? Laat ons je over de streep trekken met deze 6 redenen.
1. Omdat dromen werkelijkheid worden
Stel, je wordt wakker met een briljant idee. Een idee dat de wereld gaat redden van de ondergang. Of juist een idee op kleine schaal, wat zorgt voor meer liefde en cohesie in je eigen wijk. Maar dan bedenk je dat het uitvoeren van dit idee toch wel errug veel moeite kost. En tsja, dan blijft het liggen.. Herkenbaar? Nou, dan is het dus tijd om je aan te melden voor de ASN Bank Wereldprijs! Want in dit traject worden dromen wekelijkheid.
2. Omdat je duizenden inspirerende mensen ontmoet
Oké, misschien niet duizenden. Maar je bent tijdens het traject wel omringd door mensen die net als jij hard werken aan een mooiere wereld. En dat is inspirerend!
3. Het is gewoon superleuk
Je gaat dingen doen die je normaal nooit doet. Je werkt aan jouw dromen, bent het middelpunt van een grote show (op voorwaarde dat je de finale haalt) en duikt overal op in het nieuws. Kortom: het is gewoon leuk. Kijk alleen maar eens naar de foto hierboven. Dat was na de uitreiking vorig jaar. Kijk eens hoe blij ze zijn.
4. Omdat er zoveel dingen zijn die je niét weet
Bij het uitvoeren van een briljant idee komt veel kijken. Denk maar aan het schrijven van een businessplan, het bereiken van pers, financieringsmogelijkheden, et cetera, et cetera. Moeilijk? Nou, best wel. Maar wees gerust: dit ga je allemaal tot in de puntjes leren!
5. Het leven is kort
En daarom moet je eruit halen wat er in zit.
6. Geld, moneyzzz, doekoe, flappen, poen, knaken, pegels
Je maakt natuurlijk kans op een geldprijs. En daarmee kun je jouw dromen een vliegende start geven. Of zoals Julian Jagtenberg van Somnox zei: "Het is echt een keurmerk dat zorgt voor een bepaald vertrouwen. Probeer het maar eens waar te maken als start-up. Het winnen van de Wereldprijs was voor ons social-proof voor zowel klanten als bedrijven."
Zijn bovenstaande redenen nog niet genoeg? In dit filmpje vertelt oud-finalist en jurylid Jasper Gabriëlse waarom je mee moet doen!